よくあるご質問

1.バイポタについて

Q. バイポタはATHLONIAのサービスなのですか?
A. いいえ違います。バイポタは八大株式会社のサービスです。

お問合せはメールにて「バイポタ」がお受けいたします。

 

2.お申し込みについて

Q. 申し込みはどうやってするのですか?
A. 当Webサイトに申し込みページをリンクします。http://bipota.shop-pro.jp/

Q. 料金の支払い方法は?
A. クレジットカード決済でのお支払いとなります。カードが無いなどの場合は銀行振込でお受けすることもあります。

Q. 使用できるクレジットカードは?
A. VISA MASTER の2つのカードが利用できます。

Q. 着払い、現場での現金支払いは可能ですか?
A. レース会場では混雑が予想されますので、現金決済は基本的にお受けできません。
サイトからカード決済して頂くか、事前の決済・お振込をお願いいたします。

 

3.バイクピックアップ(お預け時)

Q. ピックアップしてもらえるショップ/場所はATHLONIAだけですか?
A. 以下のショップにてピックアップが可能となりました。

Q. そのままの状態とは、DHバーやサドルなどもネジで高さや角度など変更しなくて大丈夫ですか?
A. ポジションを変更する必要はありません。レース会場まで走行可能な状態でお持ちします。

Q. 電動デュラエース、電動アルテグラですが、バッテリーは事前に外す必要がありますか?
A. 昨年はバッテリーを「付けた状態」で搬送しましたが、特に問題は生じておりません。
※もしご心配な場合は、お手数ですがご自身の責任でバッテリーの脱着を行って下さい。
 

 

4.ご自宅での集荷について

Q. 自宅集荷は対応していますか?
A. いいえ、バイポタの配送範囲は基本的に、都内周辺ショップか東京都江東区辰巳のバイポタ事務局(最寄駅:新木場)と、大会会場との往復となります。
帰路のみ23区内での宅配を承ります。

Q. 海外への配送は可能ですか?
A. 現時点でのバイポタサービスは日本国内限定です。今後海外対応が可能となりましたら当Webサイトにてお知らせします。

Q. シーコンのエアロコンフォートプラスを持っています。これに入れた状態で配送してもらえますか?
A. 申し訳ございません。トラックに積載するサイズ規格の都合上、シーコンの当該バッグは現在対応しておりません。

 

5.バイク以外の配送物(付属品)について

Q. バイク以外の物は一緒に運んでもらえますか?
A. ヘルメット、バイクシューズなどはトランジションバッグ1つ分の範囲で搬送できるよう対応いたしました。
ただし、レースによっては対応できない(実施しない)場合がございます。

Q. ウェットスーツは運んでもらえますか?
A. トランジションバッグに入る物であれば同送します。 ※海水はなるべく流して収納してください。

  

6.レース会場にて 

Q. 会場ではポンプ(空気入れ)は借りれますか?
A. その場でお貸しいたします。

Q. バイクのメンテはやってもらえますか?
A. 専属メカニック帯同の場合は、無償でメンテが受けられます。部品が必要な場合は別途費用が発生します。メカニックが帯同しない場合はレース受付周辺にてショップ出張のメンテサービスがありますので、そちらをご利用下さい。

 

7.返送・お引渡し時

Q. バイクにキズや破損があった場合の対応はどのようになりますか?
A. 配送には万全の注意を払いますが、万一著しいキズ、破損が見受けられる場合は運送保険にて補修対応いたします。
お引渡し完了日以降の申し出はお受けできない場合がございますので、バイクの受取り時に異常がないか必ずご確認下さい。
また、お預かり時にフレームに接触する付属品:例)携帯ポンプなどは、別途トランジションバッグ等に入れてお預け下さい。 

 

[Please note]

The “Bipota”is a service to deliver round-trip to race venue from Triathlon-shops around Tokyo.

We can deliver together the following 2 articles,
(1) One TT-Bike or Road bike.
(2) One “Gear Bag” (transition bag), you can put in wet-suit, helmet, shoes, and wear etc…

Please do not disassemble your Bike, and packing.
Please bring to the bike shop in the state which can run without fail.
Bike will be packed in a box or bag, can not we be delivered.

 

1. About Bipota

Q. Bipota is a service of ATHLONIA?
A. No, Bipota is a service of HACHIDAI Corporation.

 

2. Registration

Q. How to application?
A. I will link the application page on our Web site.
http://bipota.shop-pro.jp/

Q. How do I pay fees?
A. You can pay by credit card.

Q. What Credit card can be use?
A. It offers two cards of VISA and MASTER.

 

3. Bike pickup (in the beginning)

Q. Shop / Place for me to pick up Do you only ATHLONIA?
A. Pick up is available at the shop of the following.

Bringing reception is possible with the dealer of your choice.

 

4. For Pickup at Your Home

Q. Do you supported home delivery (picked up)?
A. No.we don’t.

Q. I have a Aero Comfort plus (Seacon). Can you deliver it in the state that I put into this?
A. No,we can’t.

 

5. Delivery of the Bike except for (accessories)

Q. Could you carry with things other than bike?
A. We support so that it can be transported in a range of one transition bag (helmet, bike shoes, etc..)
However, there can not be available depending on the race (not implemented) may.

Q. Can you carry the wet suit?
A. The same sending as long as it put in the Gear Bag (transition bag). ※ Please receive it dropped as much as possible seawater.

 

6. At Race venue

Q. Do you owe (inflator) pump Does the venue?
A. We lend on the spot.

 

7. Sending back delivery time

Q. Do you now what to do when there was a cracked or broken bike?
A. Pay close attention of possible measures against Shipping, but we will repair correspond by transport insurance if significant event scratches, damage is found.
Because there is a case not to be able to accept the proposal of the day after delivery, please be sure to confirm that there is no abnormality when receipt of the bike.
In addition, accessories in contact with the frame when entrusted to us: such example) portable pump, deposit get put in transition bag etc. separately.